i'm counting it!!!

Wednesday 7 September 2011

ni la nama nye KEHIDUPAN......

Well..ni la yang kita namakan sebagai kehidupan kan..tak sah tanpa ada nya dugaan dan cubaan..tapi yang membezakan kehidupan kita dan orang lain adalah cara kita mengatasi dugaan2 dan jugak cubaan2 tu semua...
tak semua manusia kuat untuk menghadapi cubaan..tapi aku percaya..Allah takkan bagi hambaNya dugaan yang melebihi kemampuan umatNya itu...tapi kadang2 aku pernah gak terpikir..apakah aku mampu menghadapi setiap dugaan ini dan jugak dugaan2 mendatang???aku redha dengan ketentuanMu Ya Allah..sudah terlalu jauh aku tersasar dari landasanMu..aku ingin menjadi umatMu yang solehah..aku ingin menjadi anak yang baik,anak yang solehah buat ibubapa ku..aku ingin menjadi adik dan kakak yang baik buat adik beradikku..dan aku ingin menjadi kekasih yang sempurna buat Muhammad Fikhri bin Kasim..aku juga ingin menjadi sahabat yang baik buat rakan2 ku..sejujurnya...siapalah yang tak inginkan kesempurnaan dalam kehidupan kan??ape yang penting...KERJASAMA!!!!ehh..silap sudah..ape yang penting....D.U.I.T..bukan yang ringgit2 n dolar2 tu lah..tapi DOA.USAHA.IKHTIAR.TAWAKAL..tu la maknanye..huhuhu..aku ni bile da tibe bab berbicara,ni la jadinye..hahaha..biasa lah kan..
pengalaman mendewasakan kita..wahhhh??adakah ini bereti aku sudah dewasa sebenar2 nye??hehe..

No comments:

Post a Comment